Alfa Romeo 4C Spider
  • OVERBLIK
  • STIL
  • TEKNOLOGI
  • YDEEVNE
  • MATERIALER
  • DYNAMIK
  • EFFEKTIVITET
  • TILBEHØR
STIL

STIL

EN DRØM DER REALISERES

4C-designet anerkender historien og henviser til den umiskendelige 33 Stradale-stil: Essentiel skønhed til rådighed for ekstrem mekanik. Bygget i Modena, kombinerer Alfa Romeo 4C to fortrinligheder i én: Alfa-ingeniørvidenskab og Maserati-fabrikation. Præstationsevne har aldrig været så attraktiv.

EKSTERIØR

KUN HIMLEN FOROVEN

Alfa Romeo 4C Spiders åbenhed er resultatet af en naturlig ”evolutionær udvikling”, der stammer fra Coupé-versionen. Dens kreering er baseret på meget specifikke teknologiske og stilistiske valg, som forstærker følelsen af frihed uden at svigte 4C Spiders sportslige DNA. Transformationen af bagenden udruster den med større styrke og muskularitet; den nydesignede bagende har plads til en motorhjelm og er formet til at kunne huse luftindtagene, under hvilke man kan mærke bilens bankende hjerte.

INTERIØR

BANEBILSINTERIØR

Som udvendigt har alt indvendigt en præcis funktion og udtrykker Alfa Romeos sande racer-ånd. Først og fremmest er det unikke karosseri lavet af en kulfiberskal i ét stykke. Sæderne inkorporerer en forstærket sammensat stuktur og speciel letvægtspolstring. Rattet er støbt ved bunden, og alle betjeningshåndtagene centreret mod føreren. Aluminiumspedaler og fodhviler udgør de sidste detaljer af en sand sportskarakter.

DETALJER

DE MEST EKSKLUSIVE DETALJER

Hver detalje i 4C Spider er udtænkt til at tænde for lidenskaben for sportslighed og open air-kørsel. Alufælgerne går fra  17" til 19", og er monteret i forskellige størrelser på den forreste del og på bagenden for at sikre en perfekt balance og den bedste dynamik.
Brembo-bremsekalibrene fås i fire farver: Grå, sort, gul og selvfølgelig rød. Bi-Xenon-forlygterne, Halo-antirollbar (fås som ekstra tilbehør), luftingtagene på siden i kulfiber, de dobbelte udstødningsrør, de sporty sæder og kulfiberkarosseriet samles og gør 4C Spider til et lille, men imponerende Alfa Romeo-mesterværk.

  • STIL
  • EKSTERIØR
  • INTERIØR
  • DETALJER
TEKNOLOGI

TEKNOLOGI

KLAR TIL AT REAGERE

Reaktionsevne er altafgørende i biler, der er designet til at forbløffe. TCT-dobbeltkoblingen med Launch control optimerer gearskift og accelerering, mens sjov på racerbanen er garanteret ved blot at klikke den intuitive D.N.A.-vælger til Race-tilstand.

TCT

BEREDVILLIGHED

Alfa TCT-transmission med dobbeltkobling sikrer det hurtigst mulige gearskift under alle forhold og indeholder en innovativ Launch Control-funktion til at optimere køretøjssystemer og udnytte al acceleration. 

D.N.A.

DET HANDLER ALT SAMMEN OM D.N.A.

Alfa Romeo 4C er designet rundt om føreren. Alfa D.N.A.-vælgeren har tre indstillinger (Dynamic, Natural og All Weather) for tilpasning af bilen til vejforholdene og den nuværende kørestil. Derudover er den eksklusive Race-tilstand designet til at forbedre køreoplevelsen på racerbanen. Valg af Dynamic-positionen vil deaktivere stabilitetskontrolsystemet og ABS, og overdrage den fulde kontrol af bilen til føreren. Det fuldendte digitale instrumentpanel med TFT-display skifter konfiguration for at levere den mest relevante information til den specifikke Alfa D.N.A.-indstilling.

  • TEKNOLOGI
  • TCT
  • D.N.A.
YDEEVNE

YDEEVNE

REN FRIHED. I KONTROL.

4C Spiders 1750 cc turboladede kraftværk er baseret på den allerfineste motorteknologi. Og Alfa Romeos ingeniører har gjort denne teknologi endnu mere agressiv og effektiv.
Denne lille men fantastiske løsning leverer en hidtil uset sportspræstation, som er en racerbil værdig, mens alt er udviklet til at levere den reneste Alfa Romeo-følelse bag rattet: Kør den for at tro det.

MOTOR

LET OG MED STOR YDELSE

1750 Turbo benzinmotoren med 240hk, fire cylindere og direkte indsprøjtning, udelukkende lavet af aluminium, bringer ekstraordinær præstationsevne med et topdrejningsmoment på 350 Nm, 80 % af hvilket nås ved 1700 omdr/min.  Alfa Romeo 4C har en tophastighed på over 250 km/t og accelererer fra 0 til 100 km/t på 4,5 sekunder: Et virkeligt mærkbart resultat.

YDEEVNE

KRAFT I KONTROL.

4C’s 1750 cc turboladede kraftværk er baseret på den mest raffinerede motorteknologi. Alfa Romeos ingeniører har gjort denne teknologi endnu mere agressiv og effektiv.
Denne lille men fantastiske løsning leverer en hidtil uset sportspræstation, som er en racerbil værdig, mens alt er udviklet til at levere den reneste Alfa Romeo-følelse bag rattet: Kør den for at tro det.

MOTOR

LILLE OG LET, STOR PRÆSTATION

1750 Turbo benzinmotoren med 240hk, fire cylindere og direkte indsprøjtning, udelukkende lavet af aluminium, bringer ekstraordinær præstationsevne med et topdrejningsmoment på 350 Nm, 80 % af hvilket nås ved 1700 omdr/min.  Alfa Romeo 4C har en tophastighed på over 250 km/t og accelererer fra 0 til 100 km/t på 4,5 sekunder: Et virkeligt mærkbart resultat.

SCAVENGING

SCAVENGING/TURBOLADER

Alfa Romeo 4C’s avancerede skylleteknologi maksimerer drejningsmomentet ved lave omdrejningstal og leverer mere kraft afhængigt af førerens behov. Styreenheden fastlægger ventilernes overlapningstider og vinkler med stor præcision for at skabe en gennemstrømning af luft fra indsugningsmanifolden til udstødningsmanifolden. Ved at forbedre skylningen af forbrændingskammeret øger dette direkte flow forbrændingseffektiviteten og turbinehastigheden, hvorved motorens turbotøven reduceres. 

EFTERLØBSPUMPE

EFTERLØBSPUMPE

Ligesom alle andre topsportsvogne bruger 4C et automatisk nedkølingssystem for at beskytte dens turbolader. Slukning af motoren ville normalt forårsage øjeblikkelig afbrydelse af oliecirkulationen og forårsage tab af smøringskapacitet samt mulig skade på motoren. Med efterløbspumpen bliver olien ved med at cirkulere igennem turboladeren, indtil den er kølet af.

  • YDEEVNE
  • MOTOR
  • YDEEVNE
  • MOTOR
  • SCAVENGING
  • EFTERLØBSPUMPE
MATERIALER

MATERIALER

VÆGTEN AF LETHED

Kulfiber er det mest high-tech materiale i bilingeniørarbejde. Det monocoque der ugør chassiet i Alfa Romeo 4C Coupé, der kun vejer 65 kilo, er et kulfiberkarosseri i ét stykke. Det udvendige karosseri er lavet af SMC-komposit: Et materiale med lav tæthed der kombinerer lethed (det er 20 % lettere end stål) og dimensionel stabilitet , der kan sammenlignes med stål og er bedre end aluminium.  

DYNAMIK

DYNAMIK

PERFEKT BALANCE, PERFEKT PRÆSTATION

Forrest har Alfa Romeo 4C et system med dobbelte wishbones, som giver direkte og ufiltreret feedback fra vejbanen. Bagest sikrer et avanceret McPherson-ophæng en fantastisk vejbeliggenhed og køreglæde, selv under de mest ekstreme manøvrer. Både for- og baghjulsophængene er fremstillet af aluminium og højstyrkestål. Bremsesystemet er konstrueret til en høj ydelse ved kørsel på racerbane. De perforerede, ventilerede skiver foran med Brembo-kalibre bremser bilen ned fra 100 til 0 km/t på kun 36 m. Og for at sikre maksimalt vejgreb er 4C udstyret med dæk med forskellig diameter, 17”-18” eller 18”-19”, med de største bagpå for at opnå de bedst mulige køreegenskaber.

EFFEKTIVITET

EFFEKTIVITET

KONCENTRERET EFFEKTIVITET

Bilens totale vægt er lidt over bare 900 kilo; det er derfor Alfa Romeo 4C har et af de laveste vægt/styrke-forhold: Mindre end 4 kg/hk. Med baghjulstrækkets comeback sikrer 4C en fantastisk køreoplevelse og en umiskendelig racer-følelse.

TILBEHØR
ALT FOR DIN 4C SPIDER
Originalt Alfa Romeo-tilbehør
FIND UD AF MERE
Den service du har brug for, tættest på dig
FIND ET SERVICEVÆRKSTED