Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • OVERBLIK
  • STIL
  • TEKNOLOGI
  • TRANSMISSION
  • DYNAMIK
  • EFFEKTIVITET
  • QUADRIFOGLIO
STIL

STIL

DEN MENINGSFULDE SKØNHED

Siden civilisationens begyndelse har designere fået teknisk og strukturel inspiration fra naturen og fra den menneskelige anatomi. Verdens mest berømte arkitektoniske bedrifter lykkedes med at finde den rigtige balance mellem både menneskelige og strukturelle behov. Giulia Quadrifoglio er det ultimative produkt af denne designtilgang.

EKSTERIØR

DRAMATISK UDEN DRAMA

Giulia Quadrifoglio’s design er dramatisk men er skabt uden unødvendigt drama. Det har en stærk identitet, karakteriseret af essentielle træk: Det ikoniske tredelte gitter, det agressive motorhjelmsdesign og sider forstørret med iøjnefaldende linjer. Den udbredte brug af kulfiber på tag, motorhjelm, spoliere og sideskørter giver Giulia Quadrifoglio en enestående racerløbsånd. Baghjulstræk og en perfekt 50/50 balance har skabt et layout med et cockpit der understøttes bagtil, en lang motorhjelm foran og et meget bredt panel foran. Ingenting er overflødigt: Alt er umiskendeligt Alfa Romeo.

INTERIØR

FØREREN ER I CENTRUM AF UNIVERSET

Verdens mest berømte arkitektoniske bedrifter lykkedes altid med at finde den rigtige balance mellem menneskelige, miljømæssige og strukturelle behov. Giulia Quadrifoglio er i sig selv et udsøgt produkt af denne ophøjede designfilosofi. Føreren af Giulia Quadrifoglio er altid i centrum, i et cockpit der er designet med den samme tilgang som eksteriøret: Minimalistisk med brug af sofistikerede materialer som kulfiber og læder og teknologi dedikeret til et harmonisk forhold mellem menneske og maskine.

UNIK

NÅR LAK MØDER LIGEVÆGT

Detaljerne på den nye Giulia Quadrifoglio tilhører en sand drømmebil. Som ekstraudstyr leveres ergonomiske og ultralette Sparco-sæder der kombinerer teknologi, komfort og sidestøtte.

Rattet, hvor den røde startknap sidder, er svøbt i læder. Ergonomiske betjeningshåndtag, infotainment og kørepositionen skaber en perfekt harmoni mellem fører og bil, så der opnås fuldstændig kontrol gennem en unik køreoplevelse fra start til slut.

  • STIL
  • EKSTERIØR
  • INTERIØR
  • UNIK
TEKNOLOGI

TEKNOLOGI

DE SIDSTE NYE INNOVATIONER

Teknologien bag Giulia Quadrifoglio er skabt til at forbedre præstationsevnen og til at give formidable kørefegenskaber. Forholdet mellem menneske og maskine er altid kernen i al innovation, når en bil, der er en naturlig forlængelse af førerens krop, sjæl og hjerte, skal skabes.

ALFA™ CDC

KONTROL BETYDER MAGT

Giulia Quadrifoglio har en ”hjerne”, som er dedikeret til køretøjsdynamik. Det er Alfa™ Chassis Domain Control (CDC), et modul der integrerer ESC, Alfa™ DNA Pro, Alfa™ Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, Integreret bremsesystem (IBS) og Alfa™ Active Suspension, som tildeler forskellige opgaver til hver af disse enheder for at opnå den bedste dynamiske præstation.

SIKKERHED

SIKKERHEDSINNOVATIONER

Ny Giulia Quadrifoglio kombinerer ren kørefølelse og ultimative sikkerhedssystemer, så føreren og passagererne kan føle sig afslappede og komfortable. Kollisionsadvarsel med automatisk nødbremse der kan spotte fodgængere, vognbaneskiftalarm, fartpilot med hastighedsbegrænser, blindvinkelalarm der kan spotte objekter bag bilen og bakkamera med dynamiske gitterlinjer og parkeringssensorer er standardudstyr.

IBS

INTEGRERET BREMSESYSTEM 

På Ny Giulia Quadrifoglio findes for første gang det nye elektromekaniske system, som kombinerer stabilitetskontrol og de traditionelle bremser: Det integrerede bremsesystem (IBS). Det integrerede bremsesystem garanterer en vigtig vægtoptimering og en reducering af bremsepedalvibration, men det leverer også en øjeblikkelig bremsepedal-feedback og en rekordslående bremseafstand: Fra 100 km/t til 0 på 32 meter.

INFOTAINMENT

LIDENSKABEN ER I DINE HÆNDER

Ny Giulia Quadrifoglio har et spritnyt infortainment-system der indeholder et  6.5” display med høj opløsning, Bluetooth, USB og betjeningsknapper på rattet. Det let-betjente interface er styret af en intuitiv Rotary Pad. På anmodning leveres infortainment-systemet med 8.8” Connect 3D Nav, med Digital Audio Broadcast (DAB) og et farvet 7” TFT-kombiinstrument.

Ny Giulia Quadrifoglio kan også udstyres Sound Theatre fra Harman Kardon™ på 900 W, kanaliseret til 14 højtalere, inklusive to surround sound-højtalere og en subwoofer.

  • TEKNOLOGI
  • ALFA™ CDC
  • SIKKERHED
  • IBS
  • INFOTAINMENT
TRANSMISSION

TRANSMISSION

DET ER TID TIL AT FLYVE AFSTED

Den ny Giulia Quadrifoglio er ikke bare den hurtigste sedan, der nogensinde er produceret af Alfa Romeo. Den vigtigste følelse bag rattet, som denne bil kan levere, er destilleret spænding. Alt er udviklet til ukompromitteret køreglæde. Vejen er ikke bygget til at være et bur, det er derfor Giulia Quadrifoglio fører en frihedsfølelse med sig, som stammer fra dets hjerte: Motoren og transmissionssystemet.

MOTOR

HJERTET ER EN MUSKEL

Hjertet i Ny Giulia Quadrifoglio er en 2.9 V6 dobbelt benzinturbomotor med 90° modsatrettede cylindere. Motoren leverer 510 hk og 600 Nm drejningsmoment mellem 2500 og 5000 omdr./min.

Denne nye motor blev udviklet i tæt samarbejde med Ferrari. Produceret udelukkende af aluminium, den er ekstraordinært stærk, og har samtidig en ganske lav vægt.

GEARKASSE

SKIFT TIL LIDENSKAB

Den nye Giulia Quadrifoglio indeholder en manuel transmission med 6 gear, designet til at give føreren fuldstændig kontrol.

Let, præcis og kombineret med modtagelig styring, tilbyder den ekstraordinær følelse og en køreglæde, der er unik i dens kategori.

  • TRANSMISSION
  • MOTOR
  • GEARKASSE
DYNAMIK

DYNAMIK

ÆNDRING AF BALANCEN

Den nye Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio er mere end en rollemodel for det bedste styrke-til-vægt-forhold i dens klasse; den er et studie i, hvordan en sådan styrke anvendes. Dens perfekte 50:50 vægtdistribution skaber optimal balance og viser fordelen ved et baghjulstrukket system i et i en bil med placeret motoren foran. Ved at parre baghjulstræk med Ny Giulia Quadrifoglios frontmonterede motor med 6 cylindere i aluminium, var Alfa Romeo-ingeniørteamet i stand til omhyggeligt at distribuere vægten hele bilen igennem.

ALFA™ LINK AFFJEDRING

PATENTEREDE DYNAMIKLØSNINGER

Ny Giulia er udstyret med nyt patenteret Alfa™ Link-system: Dobbelte wishbones foran med semivirtuel styreaksel og 4-and-a-half links bagpå.

Dobbelt ønskeben foran med semivirtuel styreaksel holder forhjulene perfekt vinkelrette på jorden, selv i situationer med hurtige sving, hvilket forbedrer lineariteten i rattets drejningsmoment med 20 % og reducerer understyring.

Rear 4-and-a-half links er i stand til at levere den bedste håndtering der findes (lateralt greb), uden at gå på kompromis med komforten.

MOMENTFORDELING

ALFA™ AKTIV DREJNINGSMOMENTFORDELING

Ny Giulia Quadrifoglio er udstyret med et innovativt system, der sikrer optimal distribuering af drejningsmoment til de to bagerste drivaksler, takket være et elektronisk kontrolleret differentiale med to koblinger. Dette resulterer i større trækkraft og mere sikker håndtering, selv ved høj fart, i kurver og under krævende forhold.

AKTIV AERO

ALFA™ AKTIV AERO

Ny Giulia Quadrifoglio er den eneste sedan i verden med en aktiv aero splitter: Et kulfiberelement placeret under den forreste kofanger. Ved over 100 km/t åbner den takket være to styremotorer, der er kontrolleret af Alfa™ CDC (Chassis Domain Control) og giver yderligere stabilitet ved at forøge downforce, særligt i kurver ved høj fart.

Udviklingen af aerodynamik er resultatet af grundige tests i vindtunnellen. Ny Giulia Quadrifoglio har en naturlig downforce koefficient (Cz) på -0,1: Jo højere farten er, desto større er downforce på bilen, hvilket giver den større stabilitet og manøvredygtighed.

ALFA™ DNA PRO

ALFA™ DNA PRO

Ny Alfa™ DNA Pro selector interagerer med Chassis Domain Control. Den tilpasser øjeblikkeligt bilen til den valgte køretilstand:

  • RACE aktiverer blandt andet overboost-funktionen og åbner den aktive udstødning til brug f.eks. ved banekørsel.
  • DYNAMIC giver skarpere respons fra bremse og rat til sporty kørsel på vejen.
  • NATURAL  er en indstilling, der er karakteriseret af komfort-affjedring for en perfekt balance under daglig kørsel.
  • ADVANCED EFFICIENCY muliggør cylinderdeaktivering for at maksimere energibesparelse.
  • DYNAMIK
  • ALFA™ LINK AFFJEDRING
  • MOMENTFORDELING
  • AKTIV AERO
  • ALFA™ DNA PRO
EFFEKTIVITET

EFFEKTIVITET

DEN ULTIMATIVE BALANCE I STYRKE OG EFFEKTIVITET

Den nye Giulia Quadrifoglio kombinerer ekstraordinær præstationsevne med stor effektivitet. Ved at aktivere tilstanden ADVANCED EFFICIENCY igennem Alfa DNA™ Pro, kan 2.9 V6-motoren køre på kun tre aktive cylindere. Den seneste generation af Start&Stop-systemet giver også yderligere brændstofbesparelse i bytrafikken.

LETHED

OMFATTENDE BRUG AF ULTRALETTE MATERIALER

Ny Giulia Quadrifoglios karosseri er støbt i højstyrke stål, kofangere og døre i aluminium, motorhjelm og tag i kulfiber. Desuden arbejder aerodynamiske kulfiberelementer og drivakslen sammen med affjedringsdele i aluminium for at skabe perfekt balance. Forsæder i kulfiber er ekstraudstyr

FORBRUG

CYLINDERDEAKTIVERING

De elektroniske systemer er skabt til at kunne hjælpe føreren med at minimere brændstofforbrug. Og takket være den elektronisk kontrollerede, patenterede cylinderdeaktivering, kan 2.9 V6-motoren køre på kun tre aktive cylindere.

  • EFFEKTIVITET
  • LETHED
  • FORBRUG
QUADRIFOGLIO

QUADRIFOGLIO

OVERTRO BLIVER UOVERTRUFFEN PRÆSTATION

Det begyndte som et simpelt symbol på held og endte med at blive symbolet på noget endnu mere magisk: Rekorder på racerbanen og racerløbssejr til Alfa Romeo, og førerne der kører dem. Da Ugo Sivocci vandt Targa Florio i 1923, krydsede hans firkløver mållinjen, før han gjorde. Siden da har firkløveret (Q) fulgt Alfa Romeo til dens mest legendariske sejre: Fra P2 ved verdensmesterskabet i 1925 til Formula 1 verdensmesterskab med ”Alfetta” 158 og 159 i 1950 og 1951. Det står som bevis for den slags held, som du kan opbygge, når du tager præstationsevne og ingeniørvidenskab så alvorligt, som Alfa Romeo gør.