Alfa Romeo Giulia Base
  • Stil
  • Teknologi
  • Sikkerhed
  • Dynamik
  • Affjedring
  • Motorer
  • Udstyrsniveauer
Stil

EKSTERIØR

Ikonisk italiensk design

Stil er en medfødt kvalitet. Det er derfor Giulia som standard indeholder alle de umiskendelige Alfa Romeo-kvaliteter: Proportionssans, enkelthed, eksklusive overflader og passioneret håndværk. Forrest ses det tredelte kølergitter, som måske er den mest berømte og genkendelige front i bilhistorien. Fra siden markerer en skarp linje dørene og Giulias muskuløse bagende. Alle disse stilelementer er mere end æstetiske træk, de er også funktionelle. Det er sådan Alfa Romeo bringer liv til 'La Meccanica delle emozioni’ – 'Følelsernes mekanik’.

16” alufælge med fem eger er standard på Giulia (ej på 2.2 Diesel 180 hk).
16” alufælge i specifikt eco design på 2.2 diesel 180 hk. Hør din forhandler for alternativer.
Baglygter med LED-teknologi forstærker sikkerheden og synligheden i alle vejrforhold.

INTERIØR

Organisk komfort

Giulias interiør er udført i højeste kvalitet, og udtænkt ift. føreren og hans bevægelser. Teknologien er fokuseret på køreglæde. Midterkonsollen og TFT-kombiinstrumentet er førerorienterede. Det 6-vejs manuelt justerbare forsæde er beklædt i sort stof og sidder som et skræddersyet jakkesæt skabt med stor finnesse.

Alfa Romeo Giulia Base Interiors
Sorte sæder i et lækkert sort stof er standard på Giulia
Den sorte startknap er integreret i det læderbetrukne rat.
Teknologi
Teknologi

INFOTAINMENT

En ny generation af menneskeligt interface

Giuia indeholder i baseversionen allerede et innovativt system af infotainment af den nyeste generation, som betjenes via et intuitiv Rotary Pad i midterkonsollen. Det nye infotainment-system kan også betjenes via ratbetjening, og takket være Bluetooth-teknologien, afspiller det lydindhold fra smartphones og muliggør håndfri telefonopkald.

Nyt Connect 6,5” infotainment-system.
2-zone klimaanlæg forøger komforten for alle passagerer.
3,5" TFT-kombiinstrument i farver giver føreren vigtige oplysninger.
Sikkerhed

Sikkerhed

5-stjernet sikkerhed

Giulia er tildelt 5 stjerner efter Euro NCAPs 2016 normer og er udstyret med avancerede aktive sikkerhedssystemer. Det integrerede bremsesystem (IBS) er en elektromekanisk innovativ løsning med øjeblikkelig bremserespons, som sikrer Giulia en placering blandt de allerbedste på bremseafstand: Fra 100 til 0 km/t på 38,5m. Kollisionsadvarsel og akustisk vognbaneassistent er også standard for at hjælpe med at forebygge potentielle kollisioner ved hjælp sensorer. Giulia kan som ekstraudstyr leveres med ekstra sikkerhed i form af blindvinkelalarm med Rear Cross-Path Detection og bakkamera med dynamiske gitterlinjer.

Vognbaneassistent (LDW) advarer føreren, når køretøjet bevæger sig ud af sin vejbane.
Kollisionsadvarsel advarer føreren om potentielle kollisioner og aktiverer bremsesystemet i nødstilfælde.
Blindvinkelalarm advarer føreren om tilstedeværelsen af et køretøj/objekt i de blinde vinkler; systemet bruger to radarer, som er placeret i forbindelse med den bagerste kofanger (Ekstraudstyr).
Dynamik
Dynamik
Affjedring

Affjedring

Et unikt affjedringssystem

Takket være anvendelsen af den fineste teknologi og materialer, giver Giulia optimal styring, samtidig med at den giver komfort af allerhøjeste kvalitet. Det traditionelle affjedringssystem er blevet opdateret takket være AlfaLink™. Den udbredte brug af aluminium i affjedringen både for og bag hjælper med at reducere bilens totale vægt. Ny Giulia er let, sikker og giver højeste køreglæde.

AlfaLink™ double wishbone affjedring med semivirtuel styringsaksel giver præcist styretøj, mere greb og mindre under- og overstyring.
AlfaLink™ bag giver de allerbedste køreegenskaber og god plads til både passagerer og bagage.
Motorer
Motorer

Motorer

Fås til giulia

Nye hjerter til nye følelser

Alfa Giulia leveres med tre stærke aluminiumsmotorer, som alle er udviklet til at levere enestående præstationer og høj effektivitet. 2.2 Diesel 150 hk fås med manuel gearkasse med 6 gear og 2.2 Diesel 180 hk fås 8 trins automatgearkasse, og dertil en 2.0 benzin 200 hk som kommer med en 8-trins automatgearkasse. Alle motorer er turboladede og levere en progressiv respons uden forsinkelse. Turboladeren virker også ved lav hastighed og forøger drejningsmomentet.

BENZIN

Motorer
2.0 Benzin 200 hk
Cylindre
4 cylindre Turboladet
Transmission 8-trins automatgear
Forbrug 16,7 km/l
Co2-udledning 130 g/km
Energiklasse Euro 6 

DIESEL

Motorer
2.2 Diesel 150 hk 2.2 Diesel 180 hk
Cylindre
4 cylindre Turboladet 4 cylindre Turboladet
Transmission
6 trins manuel gearkasse 8-trins automatgear
Forbrug 23,8 km/l 26,3 km/l
Co2-udledning 109 g/km 99 g/km
Energiklasse Euro 6
Euro 6